Eizhan Blog
Norhanazielah: Orang Baru Melihat Dunia

9/3/15

Orang Baru Melihat Dunia









Hai, lamanya tak update blog bersepah plus berhabuk da blog hana nieh hah hahaha xD
Okay now hana nk story time tanda-tanda hana nk bersalin ^_^

20 Aug 2014 - Macam biasa laa bila bangun pagi je mesti sejuk >.< sampai kebas kaki-kaki nieh hah , bila da sejuk mula nk rasa terkuncil *terkencing* bangun terus pegi toilet , londeh je underware tgk dkd pantyliner ada ketulan kecil darah ? tak jadi terus nk buang air , ape lagi terus bagitahu mak mertua la , mak mertua pesan kalau keluar lagi bagi tahu kita terus pegi hospital je now tade rase sakit takpe rilex dlu , aku pun angguk kepala tanda paham.
22 Aug 2014 - Macam biasa jugak laa hari-hari macam hari-hari yang lain haha sebelum pegi toilet tuh tengok handphone check apa yg patot tengok je tarikh baru teringat hari birthday ayah aku , so cepat-cepat message wish birthday ayah , lepas tuh pegi toilet check pantyliner ada lagi keluar ketulan darah , aku keluar je toilet terus gitau husband dgn mak mertua.
Semua siap-siap terus pegi hospital , da sampai hospital pegi je bilik check up letak buku merah and tunggu je sampai nama aku panggil , masuk je bilik check up , dokter tanya apa yang patot then terus check kandungan and lastly check pembukaan pintu rahim aku , dokter cakap pintu rahim aku da terbuka 1cm and now aku nk kena tahan , ohmygod @_@ nk bersalin da ka ? oh no aku tak ready lagi , emm tawakal jela tapi dalam masa yang sama tak sabar nk tgk org baru nk lihat dunia nieh ^_^ excited gilaa akuu hahahaha
Okay lepas kluar bilik terus pegi daftar and then berehat la aku di atas katil hospital tuh selama 4hari tadak tanda-tanda sakit nk bersalin langsung.

27 Aug 2014 - pukul 1.45am air ketuban aku mula pecah tapi sedikit saja , aku tak gitau nurse pun hahaha first time mana nk tau apa hadui aku pun sambung la balik tido sebab mengantok sangat , pukul 6pm time melawat ayah , ibu , angah & alang dtg melawat aku siap bawak nasi kerabu kegemaran aku time tuh jugak aku dokter nk masukkan jarum kt tgn aku.
sebelum tuh dokter ada cakap nk masukkan ubat utk bagi sakit nk bersalin esok and akan buad checkup kandungan.

28 Aug 2014 - pukul 5.30am aku da bangun nurse gerak suruh buang air kecil sebab nk masukkan ubat , bila da masukkan ubat tak leh bangun pi mana-mana tuh yg suruh aku pi buang air kecil awai-awai.
pukul 6am dokter masukkan ubat & terbaring la aku diatas katil selama 5jam.
Pukul 11am aku sudah mula terasa sakit di pinggang , rasa mcm nk tercabut hah nk menangis pun ada gak :'( dokter panggil masuk ke dalam bilik untuk check up pintu rahim aku sudah terbuka 3cm okay masa utk masok LR ambik barang baby yg perlu then duduk atas kerusi roda and terus ke LR.
Masok je dlm aku mula rasa gelisah , sakit ya amat terus menangis sbb terlampau sakit disebabkan ubat yg di masukkan , dokter cuba masukkan ubat tahan tapi tak sampai 1minit pun mula rasa sakit balik , dokter masukkan sekali lagi pun tidak berhasil jugak tgk bacaan contraction terlampau banyak sangat , dokter check pintu rahim aku sudah terbukak 6cm and contraction aku semakin serius berjela-jela kertas contraction aku tuh hah and one more check still 6cm jugak then dokter saran kan aku kena operate , dia suruh aku turunkan sign and gerak terus ke bilik operation tunggu dalam 5minit jugak aku menangis dok tahan sakit and then dokter cucuk ubat kebas separuh badan , terus hilang rasa sakit tuh , aku terbaring dgn kesejukkan huwaaa :'( hanya Allah jaa yg tahu betapa sejuknya aku time tuh and tepat jam 15.48pm lahir la seorang puteri sulungku dengan seberat 3kg haha besaq jugak mmg patot la sakit sangat , rupa nya budak kecik nieh kalot nk tgk dunia.
Aku namakan puteri sulungku Nur Qisya Eizhan binti Muhd Eizreel.
nieh hana share sikit gambaq puteri sulungku ^_^


Nur Qisya Eizhan (28Aug2014) 15:48PM (3kg)
Usia 3hari
Usia 10hari
Usia 1bulan
Usia 10bulan
Usia 11bulan  Time Raya Tahun Nieh 2015

No comments: